Search this blog

juli 18, 2012

Hoe krijg ik een levendig intranet? Alles draait om adoptie!

Vanochtend heb ik een summerschool workshop gehouden bij e-office over Sociaal Intranet.
Mijn slides vind je hier.

Een leuke groep van 15 deelnemers uit verschillende organisaties heb ik meegenomen door de ontwikkelingen van het intranet tot een sociaal intranet.

De deelnemers gaven vooral aan dat het fijn is om anderen te horen hoe zij hun intranet doen, en tegen welke problemen ze aanlopen. En wat blijkt dan vaak? Iedereen heeft zo'n beetje dezelfde ervaringen.
Wat de deelnemers als meest interessante onderwerp aangaven is de adoptie. Dat is waar toch de meeste organisaties mee kampen. Je bouwt iets moois, geeft alle technologische mogelijkheden naar beste kunnen, en wat blijkt? Medewerkers komen niet op je glimmende intranet af!
Een volgende sessie zal ik zeker nog meer ruimte bieden om te discussiƫren over adoptie, nog meer praktijkvoorbeelden te geven en meer elkaars ervaringen te delen.

Al met al gaven de deelnemers een mooi cijfer, en vertrokken enthousiast na de gezamenlijke lunch.
de volgende summerschool gaan we wel aanscherpen met de feedback!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten